Retourneren
We willen uiteraard graag dat je tevreden bent met je aankoop. Maar het kan helaas ook voorkomen dat dit niet helemaal het geval is. Daarom bieden we je bijna altijd de mogelijkheid om jouw aankoop te retourneren.
Je kunt online aankopen en aankopen in ons woonwarenhuis binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, zo heb je genoeg tijd om het product rustig te beoordelen. We vragen je wel om meteen te controleren of je aankoop compleet en onbeschadigd is.
retourmogelijkheden
Drie smaken
Er zijn drie smaken als het gaat om retourneren: winkelaankopen, online bestellingen en grote pakketten.
in de winkel gekocht
Aankopen uit de fysieke winkel kunnen alleen geretourneerd worden via de informatiebalie in onze winkel. De teruggebrachte artikelen worden over het algemeen direct verwerkt. Bij een klacht kan het echter nodig zijn om het product ter beoordeling achter te laten.
online besteld
Heb je een artikel op onze website besteld? Dan kun je deze via ons portaal retourneren of naar de winkel brengen. In beide gevallen wordt de retour binnen 14 dagen na ontvangst verwerkt. Zodra het geregeld is, ontvang je een bevestiging van ons.
grote pakketten
Het retourneren van grote pakketten werkt net even anders. Neem daarom contact op met onze klantenservice om een afhaalafspraak te plannen. Je kunt het pakket eventueel ook zelf naar onze winkel terugbrengen.
ONLINE BESTELLINGEN RETOURNEREN
Via het retourportaal
Je kunt je online aankoop eenvoudig aanmelden via ons retourportaal. Gebruik hiervoor het ordernummer dat je per e-mail hebt ontvangen in je orderbevestiging. Dit nummer begint met #20xxxxxxxx en bestaat uit 10 cijfers.
Zorg ervoor dat je het pakket in nieuwstaat en met de originele, onbeschadigde verpakking retourneert. Pak de retourzending zorgvuldig in, zodat de inhoud niet beschadigt door schokken, schuiven of vallen. Dit helpt ons om de retourzending bij ontvangst snel en netjes te verwerken. Eventuele kosten voor waardevermindering door schade aan het product of de verpakking worden verrekend met het terug te storten aankoopbedrag. Mocht dit het geval zijn, dan ontvang je hierover eerst bericht van onze klantenservice.
aansprakelijkheid
Volgens de Nederlandse wetgeving is de consument verantwoordelijk voor de retourzending. Dit betekent dat het risico en de kosten van de retourzending bij de consument ligt, totdat de zending op ons retouradres is afgeleverd. Ook als je van ons een gratis retourlabel ontvangt, zijn wij niet aansprakelijk voor vermiste of beschadigde retourzendingen.
Wil je een kostbaar product retourneren en zeker zijn dat er niets met je retourzending gebeurt? Kies dan voor een verzekerde verzending of breng het product zelf naar onze winkel.
verzendkosten
Helaas is het niet mogelijk om de verzendkosten terug te storten voor bestellingen die al zijn verzonden.
grote pakketten retourneren
Via onze klantenservice
Voor het retourneren van grote pakketten brengen wij €80 in rekening voor het afhalen van de producten vanaf jouw adres. Het retourneren van grote pakketten wordt verzorgd door onze partner Holwerda. Deze kosten worden samen met de initiële verzendkosten ingehouden op het terug te storten bedrag.
1. neem contact op met onze klantenservice via webwinkel@nijhofbaarn.nl of telefonisch via 035 5486 111
2. vermeld het ordernummer en de producten die je wil retourneren
3. je ontvangt een bevestiging en Holwerda neemt contact met je op voor het maken van een afspraak
4. nadat de producten bij ons zijn afgeleverd en gecontroleerd ontvang je het aankoopbedrag binnen enkele dagen terug via de gebruikte betaalmethode
Je kunt je bestelling ook zelf terugbrengen naar onze winkel in Baarn. In dat geval worden alleen de initiële bezorgkosten ingehouden.
kleine lettertjes
Retourvoorwaarden
aankopen die je niet kunt retourneren
Iets bij ons retourneren is snel en eenvoudig, maar er zijn wel wat voorwaarden en bijzonderheden om rekening mee te houden. We zetten het voor je op een rijtje:
- producten die intensiever zijn gebruikt dan minimaal noodzakelijk om het product en de werking ervan te beoordelen (bijvoorbeeld gebruikt gereedschap of kookapparatuur).
- speciaal voor jou op maat gemaakte artikelen
- speciaal voor jou bestelde artikelen
- beddengoed en pyjama's mogen enkel in ongeopende originele verpakking worden geretourneerd
- binnen- en buitenplanten
- verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken
- niet verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan niet te controleren is of deze geopend of gebruikt zijn, waaronder (maar niet beperkt tot) mondkapjes, desinfecterende middelen en plastic handschoenen
- cadeaukaarten
andere uitzonderingen
Heb je seizoensgebonden producten, behang of iets in de aanbieding, sale of uitverkoop gekocht? Dan gelden er net andere regels. Voor aankopen in onze webwinkel heb je 14 dagen de tijd om het te retourneren, mits in gesloten verpakking en ongebruikt natuurlijk. Dit retourrecht beschermt consumenten bij online aankopen door hen de tijd te geven om producten te inspecteren en eventueel terug te sturen als ze niet voldoen aan hun verwachtingen. Heb je het product in de winkel aangeschaft? Dan heb je deze in de winkel goed kunnen beoordelen en vervalt daarom het recht om het te retourneren.
herroepingsformulier
Je kunt eventueel ook gebruik maken van ons herroepingsformulier, maar let op: deze geldt alleen voor aankopen in de webwinkel.
vragen
Heb je vragen over het retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice.