Klachtenprocedure
Wij, Woonwarenhuis Nijhof, doen er alles aan je zo goed mogelijk te helpen. Mocht er onverhoopt iets mis zijn dan kun je daarover uiteraard contact opnemen met ons. Dit kan telefonisch, per e-mail, via social media of per post.
Adres
Woonwarenhuis Nijhof
Minervaweg 3
3741 GR Baarn
Telefoon
035 54 86 111
E-mailadres
klantenservice@nijhofbaarn.nl
Deelname aan de klachtenprocedure is gratis.
Doelstelling
De klachtbehandeling heeft tot doel:
- recht te doen aan jou als individuele klager
- het op grond van ontvangen klachten signaleren van tekortkomingen in onze dienstverlening
- deze signalen oppakken voor de verbetering van onze kwaliteit
Klachtenbemiddeling
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht door Woonwarenhuis Nijhof? Dan zijn er verschillende onafhankelijke instanties die kunnen bemiddelen. Hieronder leggen we stap voor stap uit wat je kunt doen.
Stap 1: dien je klacht in bij Woonwarenhuis Nijhof
Voordat je een klacht kunt voorleggen aan een onafhankelijke instantie, moet je deze eerst schriftelijk bij ons indienen.
- omschrijf je klacht duidelijk, zodat wij deze goed kunnen onderzoeken
- je ontvangt binnen 15 dagen een reactie
Duurt het onderzoek langer? Dan laten we je binnen die termijn weten wanneer je een volledig antwoord kunt verwachten.
Stap 2: onafhankelijke klachtenbemiddeling
Ben je niet tevreden over onze reactie? Dan kun je als consument terecht bij een onafhankelijke klachtencommissie. Welke instantie je kiest, hangt af van je aankoop:
voor aankopen bij ons als CBW-erkende winkel
- je kunt je klacht indienen via UitgesprokenZaak.nl
- zij bieden bemiddeling of een bindende uitspraak via de Geschillencommissie Wonen
voor aankopen via onze webshop
- je kunt terecht bij de Geschillencommissie Doe-Het-Zelfbedrijven
- klachten kunnen worden ingediend via de website van deze commissie
Stap 3: Europese klachtenbemiddeling (optioneel)
Vanaf 15 februari 2016 kunnen consumenten in de EU klachten ook indienen via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit kan alleen als je klacht nog niet elders in behandeling is.
Onafhankelijke klachtenbemiddeling
Indien jouw klacht niet door woonwarenhuis Nijhof kan worden opgelost en je bent een consument, niet handelend in beroep of bedrijf, dan kun je je ook wenden tot de onafhankelijke klachtenbemiddeling van de Geschillencommissie Doe-Het-Zelfbedrijven tevens de Geschillencommissie Thuiswinkel (leden van Thuiswinkel.org) of de Geschillencommissie Webshop Keurmerk. De aangezochte geschillencommissie bemiddelt dan in het zoeken naar een passende oplossing.
klachtbemiddeling voor CBW-erkende winkel
Een andere route loopt via UitgesprokenZaak.nl en is vooral gericht op woonproducten van CBW-erkende winkels. Wij, woonwarenhuis Nijhof, zijn CBW-erkend. CBW is een onafhankelijke stichting met als doel de koop tussen ondernemers en consumenten goed te regelen door middel van algemene voorwaarden.
De CBW is aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. Indien je na een aankoop bij ons woonwarenhuis vastloopt met een probleem, biedt de stichting UitgesprokenZaak.nl hulp. Deze stichting zorgt voor een deskundige en onafhankelijke oplossing tussen jou als consument en ons als CBW-erkende winkel. Dat gebeurt door bemiddeling of door een bindende uitspraak.
Ga voor meer informatie over voor het indienen van een klacht naar www.uitgesprokenzaak.nl.
Wat te doen?
Voordat je de klacht als consument bij een van de aangesloten geschillencommissies kunt indienen, dien je eerst uw klacht schriftelijk bij woonwarenhuis Nijhof in te dienen. Omschrijf je klacht duidelijk zodat woonwarenhuis Nijhof de klacht ook goed kan onderzoeken en daarop kan reageren. Woonwarenhuis Nijhof zal na ontvangst van de klacht hierop binnen 15 dagen reageren. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal woonwarenhuis Nijhof binnen die termijn antwoorden met een bericht van ontvangst en een indicatie geven wanneer je een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Deze kun je dan als je consument bent, voorleggen aan de Geschillencommissie Doe-Het-Zelfbedrijven tevens de Geschillencommissie Thuiswinkel (leden van Thuiswinkel.org) of de Geschillencommissie Webshop Keurmerk. Via deze websites kun je het klachtenformulier invullen. In dit formulier geef je aan om welke webshop het gaat, wat je exacte klacht is, eventuele bijlage(n) en je persoonlijke gegevens.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan kun je jouw klacht melden via het platform van de Europese Unie.