You are visiting our site with an outdated browser. This can cause the website to not work optimally. we recommend visiting our site with a different browser
Kun je een product online niet vinden? In onze winkel in Baarn vind je een ruimer assortiment en helpen onze adviseurs je graag verder. Openingstijden

Veelgestelde vragen

Kom je ergens niet uit? We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op.

Onze winkel

Wat zijn de openingstijden van Nijhof?
Onze winkel is in principe iedere dag geopend, met uitzondering van een aantal feestdagen. De webwinkel staat uiteraard gewoon iedere dag 24/7 voor je klaar. Bekijk onze openingstijden hier.

Mogen er honden mee naar binnen in de winkel?
Dat mag zeker! Mits je trouwe viervoeter schoon en aangelijnd is.

Veel mensen combineren een bezoek aan onze winkel graag met een wandeling bij onze buren Kasteel Groeneveld. Een super goed idee! En eentje die wij natuurlijk aanmoedigen. We vragen je wel om te beginnen met onze winkel, dan hoef jij je geen zorgen te maken om vieze pootjes. Je hond tussendoor schoonmaken kan natuurlijk ook. Bedankt voor het meedenken.

Wat zijn de openingstijden van het La Place restaurant?
Alles over La Place, inclusief de openingstijden, vind je hier.

Bestellen

Hoe bestel ik iets bij Nijhof?

Bestellen bij Nijhof is simpel
1. Zoek het artikel dat je wil kopen.
2. Voeg het artikel toe aan je winkelwagentje. Wil je verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagentje liggen. Als je meteen wil bestellen, klik je op 'Ga door naar afrekenen'.
3. Plaats je bestelling als gast of log in met je account, je kunt er ook voor kiezen een account aan te maken tijdens het afrekenen.

Bestelling controleren
- controleer of alles in je bestelling klopt
- geef aan waar we jouw bestelling moeten bezorgen, je kunt ook een ander bezorgadres ingeven dan je eigen adres

Betalen en afronden
- kies hoe je wil betalen, je kunt kiezen uit iDeal, Bancontact, Creditcard of met Klarna betalen
- klik op ‘Bestelling plaatsen’ om je bestelling af te ronden, als je niet achteraf betaalt, betaal je meteen in de veilige omgeving van je Mollie Payments
- nu hoef je alleen nog maar op je bestelling te wachten

Wordt een bestelling gratis bezorgd?

Standaard verzending
Voor de verzending van de bestellingen maken wij gebruik van pakketdienst PostNL. Voor bestellingen tot €75 bedragen de verzendkosten €5,95. Bij bestellingen vanaf €75 is de bezorging van standaard pakketten gratis. Voor grote en zware pakketten bedraagt de verzendkosten €40.

Dit ziet er als volgt uit:

totaal order bedrag kleine artikelen grote artikelen
tot €75 €5,95 €40
vanaf €75 gratis €40

*meubels, deuren, producten langer dan 175cm en producten zwaarder dan 31,5kg

Let op: Extreem afwijkende formaten en of gewichten zorgen voor additionele verzendkosten die vooralsnog niet automatisch door onze webwinkel worden berekend. Wil je een indicatie van de verzendkosten. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Verzending buiten Nederland
Wil je de bestelling laten bezorgen in een ander land dan Nederland? Kijk dan in onderstaande tabel voor de juiste tarieven.

land pakket pallet
België €8 €55,50
Duitsland €8 €120

Let op: Extreem afwijkende formaten en/of gewichten zorgen voor additionele verzendkosten die vooralsnog niet automatisch door onze webwinkel worden berekend. Wil je een specifiekere indicatie van de verzendkosten. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Let op: De prijzen in de tabel zijn indicaties en kunnen mogelijk afwijken.

Welke aanvullende services biedt Nijhof?

Cadeaupapierservice
Je kunt je bestelling ook als cadeautje laten bezorgen. We pakken de artikel(en) voor je in zodat je de bestelling direct als cadeau kunt overhandigen. Ideaal toch? Je betaalt voor deze service €1,99 per bestelling, dit komt bovenop eventuele verzendkosten.

Wat is de status va mijn bestelling?

Bekijken
1. in 'Mijn Nijhof' log je in met je Nijhof account
2. daarna klik je in het linkermenu op ‘Orderhistorie’
3. vervolgens zoek je de order waarvan je de status wilt weten
4. als je hierop klikt zie je de status van de order

Betekenis van de status

In behandeling
De order is ontvangen maar de betaling moet nog ontvangen worden.

Bevestigd
De order is ontvangen, betaald en wordt doorgezet naar ons magazijn.

Afgerond
De order is ontvangen, betaald en verzonden.

Betalen

Welke betaalmethode accepteert Nijhof allemaal?
Wij aanvaarden iDeal, MasterCard, Visa, American Express, Klarna en Bancontact. We rekenen geen additionele kosten afhankelijk van de keuze voor een betaaloptie. Meer informatie over de specifieke betaalmethoden? Lees dan verder.

American Express
In onze winkel en online kun je met CreditCard betalen. Een van de mogelijkheden is een American Express-kaart.

Visa
In onze winkel en online kun je met Creditcard betalen. Een van de mogelijkheden is een Visa-kaart.

Bancontact
Bancontact is een online betaalsysteem van de gezamenlijke Belgische banken. Het werkt ongeveer zoals iDeal en is net zo veilig. Deze methode kun je als Nederlander niet gebruiken, omdat je een Belgische bankrekening nodig hebt. Woon je in België, dan is Bancontact uiteraard wel mogelijk.

Mastercard
In onze winkel en online kun je met CreditCard betalen. Een van de mogelijkheden is een MasterCard. Vrijwel alle aankopen die je met je MasterCard doet zijn automatisch verzekerd tegen verlies, schade en diefstal.

Klarna
Met Klarna (achteraf betalen) kun je direct een bestelling plaatsen en hoef je pas te betalen zodra je de producten hebt ontvangen en gecontroleerd. Op deze manier weet je zeker waar je voor betaalt en betaal je alleen voor de producten die je daadwerkelijk houdt. Om achteraf te betalen hoef je enkel je NAW-gegevens en e-mailadres achter te laten. Je kunt betalen wanneer het je het beste uitkomt, binnen de betaaltermijn van 14 dagen. Meer informatie? Klik hier of neem contact op met onze klantenservice. Let op! Niet iedereen wordt door Klarna geaccepteerd, hier hebben wij helaas geen invloed op.

iDeal
Met iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank. Heb je nog geen toegang tot internetbankieren bij een van de deelnemende banken? Neem dan contact op met uw bank om dat snel te regelen. Dan kun je binnenkort uw online aankopen met iDeal betalen!

Bezorgen

Wat is een traceercode?
Alle pakketjes die wij versturen worden voorzien van een PostNL Track & Trace code. Hiermee kun je gemakkelijk in de gaten houden waar je pakketje is en wanneer deze binnenkomt. Je kunt de verzending volgen via deze link of in de PostNL App.

Kan ik een artikel vandaag bestellen en vandaag nog ontvangen?
Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om je bestelling op dezelfde dag thuis te laten bezorgen. Wel is het mogelijk om je bestelling dezelfde dag af te halen, indien je vóór 16.00 uur bestelt en het artikel op voorraad is. Je ontvangt een bevestiging zodra je bestelling bij ons klaarligt.

In principe worden alle voorradige artikelen de eerstvolgende werkdag verstuurd, tenzij anders vermeld. Je ontvangt een mailtje met de Track & Trace code zodra de bestelling onderweg is.

Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op mijn track&trace code.
Soms kan het even duren voordat de traceercode verwerkt is. Het kan hierdoor voorkomen dat je de bestelling niet kunt volgen na het klikken op de Track & Trace code. Je krijgt vermoedelijk de volgende melding: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’. Dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat de pakketdienst de Track & Trace code nog niet heeft ingescand. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

Heb je je bestelling twee werkdagen na verzending nog steeds niet ontvangen en zie je nog steeds deze melding? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
Ja hoor! Geen probleem. We raden je wel aan om bij een grote bestelling, of bij een bestelling van grote of zware artikelen een gewoon adres te gebruiken. Grote artikelen en artikelen zwaarder dan 31,5kg kunnen namelijk niet op een postbusadres bezorgd worden.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in een keer bezorgd?
Wij versturen bestellingen wanneer alle artikelen uit de bestelling op voorraad zijn. Heeft een artikel uit jouw bestelling en langere levertijd dan kun je via onze klantenservice een gedeeltelijke levering aanvragen. Het kan zijn dat jouw bestelling uit meerdere pakketten bestaat. In dat geval ontvang je meerdere Track and Trace codes. Meestal worden deze pakketten tegelijk afgeleverd. 

Hoe gaat de bezorging in zijn werk?

Thuis, op je werk of op een alternatief adres
We sturen je bestelling graag naar het juiste adres. Je kunt bij het bestelproces een alternatief bezorgadres invullen. Zorg er wel voor dat je factuuradres ook in orde is. Wij zorgen er dan vervolgens voor dat je bestelling op de juiste bestemming terecht komt.

Bij een afhaalpunt
Geen zin om thuis te wachten op de bezorger? Laat je bestelling dan bezorgen bij een afhaalpunt. Je kunt het afleveradres wijzigen via de PostNL Track and Trace mail, website en app nadat je pakket is verzonden. Je hebt hierbij de mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen naar een afhaalpunt. Meer informatie vind je hier.

Afhalen
Uiteraard kun je de bestelling ook bij ons in Baarn ophalen. Hiervoor rekenen wij geen kosten, kies voor de verzendoptie "Click & Collect Afhalen in de winkel". 

Kan ik iets als cadeautje laten bezorgen?

Wil je iemand verrassen met een leuk cadeautje? Laat je bestelling dan bij ons inpakken! Je betaalt € 1,99 extra en wij verpakken elk artikel apart. Laat je het cadeau meteen bezorgen bij de persoon die je wil verrassen? Voeg dan een persoonlijke boodschap toe! We printen deze dan voor jou op een leuk kaartje. Uiteraard blijft de prijs geheim voor je ontvanger. De factuur versturen we enkel naar jou.

Retourneren

Hoe kan ik een artikel retouneren?
Je hebt de mogelijkheid om je aankopen te ruilen of retourneren. Voor zowel online aankopen als aankopen in ons woonwarenhuis kun je dit binnen 30 dagen doen. Zo heb je voldoende tijd om het aangekochte product te beoordelen. Controleer direct bij thuiskomt of na ontvangst of je aankoop compleet en onbeschadigd is. Er zijn drie manieren om je webwinkelbestellingen en winkelaankopen te retourneren. Klik hier voor meer informatie en voor het retouren portal.

Garantie

Wat moet ik doen als een artikel ontbreekt of is beschadigd?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door reparatie of terugbetaling van je aankoopbedrag. Klik hier voor meer informatie.

Klantenkaart

Hoe vraag ik een klantenkaart aan bij Nijhof?
Onze klantenkaart is enkel verkrijgbaar bij de informatiebalie bij de hoofdingang van ons woonwarenhuis. Klik hier voor informatie over de klantenkaart of neem contact op met onze klantenservice.

Cadeaukaart

Waar kan ik een cadeaukaart kopen van Nijhof?
De Nijhof Cadeaukaart is zowel in ons woonwarenhuis als online op onze website te koop. De cadeaukaart is online verkrijgbaar met de waardes: €10, €20, €50, €100, €200 en €250. In de winkel is ieder bedrag mogelijk. Je kunt de cadeau enkel in de fysieke winkel uitgeven. In de webwinkel is dit helaas nog niet mogelijk. Gaat het echt niet anders? Neem dan contact met ons op. Dan komen we er samen wel uit.

Levertijd

Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?
Dan is de kans groot dat wij momenteel nog druk bezig zijn met het verwerken van je bestelling. Dit kan maximaal 30 minuten duren na het plaatsen van je bestelling. Mocht je dan nóg geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik een artikel vandaag bestellen en ook nog vandaag ontvangen?
Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om je bestelling op dezelfde dag thuis te laten bezorgen. Wel is het mogelijk om je bestelling dezelfde dag af te halen, indien je vóór 16.00 uur bestelt en het artikel op voorraad is. Je ontvangt een bevestiging zodra je bestelling bij ons klaar ligt.

In principe worden alle voorradige artikelen de eerstvolgende werkdag verstuurd, tenzij anders vermeld. Je ontvangt een mailtje met de Track & Trace code zodra de bestelling onderweg is.

Hoelang is een bestelling onderweg naar een adres in het buitenland?
De levertijd voor bestellingen naar België en Duitsland bedraagt 2 tot 3 werkdagen. 

Hoe snel kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

situatie levertijd
direct leverbare artikelen Vóór 16.00 uur besteld, dezelfde dag op te halen bij onze afhaalbalie. Je ontvangt van ons per e-mail een bevestiging wanneer je bestelling klaarligt.
artikelen die niet direct op voorraad zijn Helaas zijn sommige artikelen niet altijd op voorraad. Ook al zorgen we ervoor dat de voorraad natuurlijk frequent wordt aangevuld. Hierdoor kan het zijn dat je bestelling niet dezelfde dag op te halen is. Zodra je bestelling klaar ligt om op te halen sturen we je per e-mail een bevestiging. Kun je niet wachten? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de verwachte levertijd.

Hoe snel ontvang ik een bestelling?
Wij streven ernaar een zo spoedig mogelijke levering te realiseren. Onderstaand zie je de meest voorkomende situaties:

situatie levertijd
direct leverbare artikelen Op werkdagen vóór 16.00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Meestal biedt PostNL pakketten de volgende dag aan op het afleveradres. Tijdens zeer drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens de feestagen, kan het 1 tot 2 werkdagen langer duren. Bestel je cadeaus daarom optijd.
artikelen die niet direct op voorraad zijn Helaas zijn sommige artikelen niet altijd op voorraad. Ook al zorgen we ervoor dat de voorraad natuurlijk frequent wordt aangevuld. De levertijd kan hierdoor soms enkele dagen, of bij grote artikelen, enkele weken vertraging oplopen. Neem contact op met onze klantenservice voor de verwachte levertijd.

Ik heb niet alle artikelen van mijn bestelling ontvangen.
Het kan zijn dat een deel van de artikelen tijdelijk niet voorradig zijn en iets later worden geleverd, je hebt hiervan per e-mail bericht ontvangen. Heb je hier vragen over of geen e-mail ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je ontvangt van ons een traceercode waarmee je de bestelling kunt volgen.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb die nog niet ontvangen.
Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op 'Verzonden'? Neem dan contact op met de klantenservice.

Scroll to top