faq

Contact

Wat zijn de openingstijden van Nijhof?

 Standaard openingstijden
Maandag 09.00 - 17.30
Dinsdag 09.00 - 17.30
Woensdag 09.00 - 17.30
Donderdag 09.00 - 17.30
Vrijdag 09.00 - 21.00
Zaterdag 09.00 - 17.30
Zondag 11.00 - 17.00

Bekijk de speciale openingstijden hier.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Zodra je bestelling geplaatst is kun je deze niet meer wijzigen. Je kunt de bestelling wel annuleren en daarna een nieuwe bestelling plaatsen. Als je niet meer kunt annuleren, kun je binnen 30 dagen gratis retourneren.

Hoe bestel ik iets bij Nijhof?

Bestellen bij Nijhof is erg gemakkelijk
  1. Zoek het artikel dat je wil kopen.
  2. Voeg het artikel toe aan je winkelwagentje. Wil je verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagentje liggen. Als je meteen wil bestellen, klik je op ‘Ga verder naar bestellen’.
  3. Log, indien nodig, in op je account. Als je er nog geen hebt, kun je er tijdens de bestelling een aanmaken.

Bestelling controleren
  1. Controleer of alles in je bestelling klopt.
  2. Geef aan waar we jouw bestelling moeten bezorgen. Je kunt ook een ander bezorgadres ingeven dan je eigen adres of een afhaalpunt kiezen, mits het laatste bij jouw bestelling mogelijk is.

Betalen en afronden
  1. Kies hoe je wil betalen. Je kunt betalen met iDeal, Creditcard of achteraf.
  2. Klik op ‘Bestelling plaatsen’ om je bestelling af te ronden. Als je niet achteraf betaalt, betaal je meteen in de veilige omgeving van je bank.
  3. Nu hoef je alleen nog maar op je bestelling te wachten!

Welke aanvullende services biedt Nijhof?

Cadeaupapierservice
Je kunt je bestelling ook als cadeautje laten bezorgen. We pakken de artikel(en) voor je in zodat je de bestelling direct als cadeau kunt overhandigen. Ideaal toch? Je betaalt voor deze service €1,99 per bestelling, dit komt bovenop eventuele verzendkosten.

Wordt een bestelling gratis bezorgd?

Standaard verzending

Voor de verzending van de bestellingen maken wij gebruik van pakketdienst DPD. Voor bestellingen tot €50 bedragen de verzendkosten €5,95. Bij bestellingen vanaf €50 is de bezorging gratis, mits er geen producten bezorgd worden besteld met afwijkende maten of gewichten.* **

Dit ziet er als volgt uit:

Totaal orderbedrag Kleine artikelen Grote artikelen
(meubels / deuren / laminaat / tegels / producten langer dan 175cm / producten zwaarder dan 30kg)
t/m €49,99 €5,95 €45,- (€40,- + €5,95)
vanaf €50,- gratis €40,-

* Let op: cadeaupapier en aanvullende services worden niet meegerekend in het totaalbedrag.

** Let op: Extreem afwijkende formaten en of gewichten zorgen voor additionele verzendkosten die vooralsnog niet automatisch door onze webwinkel worden berekend. Wil je een indicatie van de verzendkosten. Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Verzending buiten Nederland

Wil je de bestelling laten bezorgen in een ander land dan Nederland? Kijk dan in onderstaande tabel voor de juiste tarieven.* **

Land Pakket Pallet
België €8,- €55,50
Duitsland €8,- €120,-

* Let op: Extreem afwijkende formaten en/of gewichten zorgen voor additionele verzendkosten die vooralsnog niet automatisch door onze webwinkel worden berekend. Wil je een specifiekere indicatie van de verzendkosten. Neem dan contact op met onze klantenservice.

** Let op: De prijzen in de tabel zijn indicaties en kunnen mogelijk afwijken.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van de order kun je zelf bekijken

  1. In 'Mijn Nijhof' log je in met je Nijhof account.
  2. Daarna klik je in het linkermenu op ‘Orderhistorie’.
  3. Vervolgens zoek je de order waarvan je de status wilt weten.
  4. Als je hierop klikt zie je de status van de order.


Betekenis van de status:

In behandeling
De order is ontvangen maar de betaling moet nog ontvangen worden.

Bevestigd
De order is ontvangen, betaald en wordt doorgezet naar ons magazijn.

Afgerond
De order is ontvangen, betaald en verzonden.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Ja, zolang je bestelling nog niet is verzonden, kun je een besteld artikel annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice

Let op: speciaal voor jou bestelde artikelen en/of in onze winkel op maat gemaakte artikelen zijn niet te retourneren of te annuleren. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

Betalen

Betaaloptie: American Express

In onze winkel en online kun je met CreditCard betalen. Een van de mogelijkheden is een American Express-kaart.

Meer informatie? Klik hier of neem contact op met onze klantenservice.

Betaaloptie: Visa

In onze winkel en online kun je met CreditCard betalen. Een van de mogelijkheden is een Visa-kaart.

Meer informatie? Klik hier of neem contact op met onze klantenservice.

Betaaloptie: Mister Cash

Bancontact/Mister Cash is een online betaalsysteem van de gezamenlijke Belgische banken. Het werkt ongeveer zoals iDeal en is net zo veilig.

Deze methode kun je als Nederlander niet gebruiken, omdat je een Belgische bankrekening nodig hebt. Woon je in België, dan is Bancontact/ Mister Cash dan kan dat uiteraard wel.

Meer informatie? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Betaaloptie: MasterCard

In onze winkel en online kun je met CreditCard betalen. Een van de mogelijkheden is een MasterCard.

Direct verzekerd

Vrijwel alle aankopen die je met je MasterCard doet zijn automatisch verzekerd tegen verlies, schade en diefstal.

Meer informatie? Klik hier of neem contact op met onze klantenservice.

Betaaloptie: Klarna

Met Klarna (achteraf betalen) kun je direct een bestelling plaatsen en hoef je pas te betalen zodra je de producten hebt ontvangen en gecontroleerd. Op deze manier weet je zeker waar je voor betaalt en betaal je alleen voor de producten die je daadwerkelijk houdt. Om achteraf te betalen hoef je enkel je NAW-gegevens en e-mailadres achter te laten. Je kunt betalen wanneer het je het beste uitkomt, binnen de betaaltermijn van 14 dagen.

Meer informatie? Klik hier of neem contact op met onze klantenservice.

Let op: niet iedereen wordt door Klarna geaccepteerd, hier hebben wij helaas geen invloed op

Betaaloptie: iDeal

Met iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

Heb je nog geen toegang tot internetbankieren bij een van de deelnemende banken? Neem dan contact op met uw bank om dat snel te regelen. Dan kunt je binnenkort uw online aankopen met iDeal betalen!

Meer informatie? Klik hier of neem contact op met onze klantenservice.

Welke betaalmiddelen accepteert Nijhof?

Woonwarenhuis Nijhof aanvaardt iDeal, MasterCard, Visa, American Express, Klarna en Mister Cash. Wij rekenen geen additionele kosten afhankelijk van de keuze voor een betaaloptie.

Meer informatie over de specifieke betaalmethoden? Ga dan naar de rest van onze veelgestelde vragen. Je vindt de betaalmethoden onder het kopje 'betalen'.

Bezorgen

Ik wil iets als cadeautje laten bezorgen.

Wil je iemand verrassen met een leuk cadeautje? Laat je bestelling dan bij ons inpakken! Je betaalt € 1,99 extra en wij verpakken elk artikel apart.

Laat je het cadeau meteen bezorgen bij de persoon die je wil verrassen? Voeg dan een persoonlijke boodschap toe! We printen deze dan voor jou op een leuk kaartje. Uiteraard blijft de prijs geheim voor je ontvanger. De factuur versturen we enkel naar jou.

Wat is een traceercode?

Alle pakketjes die wij versturen worden voorzien van een Track & Trace code. Hiermee kun je gemakkelijk in de gaten houden waar je pakketje is en wanneer deze binnenkomt. Je kunt de verzending volgen via deze link.

Kan ik een artikel vandaag bestellen en ook vandaag nog ontvangen?

Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om je bestelling op dezelfde dag thuis te laten bezorgen. Wel is het mogelijk om je bestelling dezelfde dag af te halen, indien je vóór 16.00 uur bestelt en het artikel op voorraad is. Je ontvangt een bevestiging zodra je bestelling bij ons klaar ligt.

In principe worden alle voorradige artikelen de eerstvolgende werkdag verstuurd, tenzij anders vermeld. Je ontvangt een mailtje met de Track & Trace code zodra de bestelling onderweg is.

Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op Track & Trace code.

Soms kan het even duren voordat de traceercode verwerkt is. Het kan hierdoor voorkomen dat je de bestelling niet kunt volgen na het klikken op de Track & Trace code. Je krijg vermoedelijk de volgende melding: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’. Dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat de pakketdienst de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

Heb je je bestelling twee werkdagen na verzending nog steeds niet ontvangen en zie je nog steeds deze melding? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Ja hoor! Geen probleem. We raden je wel aan om bij een grote bestelling, of bij een bestelling van grote of zware artikelen een gewoon adres te gebruiken. Grote artikelen en artikelen zwaarder dan 30kg kunnen namelijk niet op een postbusadres bezorgd worden.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?

Wanneer je iets bestelt wordt je bestelling meestal in één keer verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer je bestelling bezorgd wordt.

Bij bestellingen vanaf 100,- is de bezorging gratis. Voor bestellingen tot € 100,- bedragen de verzendkosten €5.Voor grote en/of zware artikelen hanteren wij afwijkende prijzen.

Laten bezorgen

Thuis, op je werk of op een alternatief adres

We sturen je bestelling graag naar het juiste adres. Je kunt bij het bestelproces een alternatief bezorgadres invullen. Zorg er wel voor dat je factuuradres ook in orde is. Wij zorgen er dan vervolgens voor dat je bestelling op de juiste bestemming terecht komt.

Bij een afhaalpunt

Geen zin om thuis te wachten op de bezorger? Laat je bestelling dan bezorgen bij een afhaalpunt. Kies bij het controleren van je gegevens een afhaalpunt uit. Wij zorgen er dan voor dat je bestelling op het gekozen afhaalpunt bezorgd wordt.

Ophalen

Uiteraard kun je de bestelling op bij ons in Baarn ophalen. Hiervoor rekenen wij geen kosten.

Retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Je hebt de mogelijkheid om je aankopen te ruilen of retourneren. Voor zowel online aankopen als aankopen in ons woonwarenhuis kun je dit binnen 30 dagen doen. Zo heb je voldoende tijd om het aangekochte product te beoordelen. Controleer direct bij thuiskomt of na ontvangst of je aankoop compleet en onbeschadigd is.

Retourneren is eenvoudig, snel en gratis. Er zijn twee manieren om je webwinkelbestellingen en winkelaankopen te retourneren. Klik voor meer informatie en voor het retouren portal.

Om een retour aan te melden heb je het track and trace nummer van jouw zending nodig. Deze vind je in de verzendbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Garantie

Wat moet ik doen als een artikel ontbreekt of is beschadigd?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door reparatie of terugbetaling van je aankoopbedrag. Klik hier voor meer informatie.

Klantenkaart

Hoe vraag ik een klantenkaart aan van Nijhof?

Onze klantenkaart is enkel verkrijgbaar bij de informatiebalie bij de hoofdingang van ons woonwarenhuis. Klik hier voor informatie over de klantenkaart of neem contact op met onze klantenservice.

Waar kan ik een cadeaukaart kopen van Nijhof?

De Nijhof Cadeaukaart is zowel in ons woonwarenhuis als online op onze website te koop. De cadeaukaart is online verkrijgbaar met de waardes: €10, €20, €50, €100, €200 en €250. In de winkel is ieder bedrag mogelijk. Je kunt de cadeau enkel in de fysieke winkel uitgeven. In de webwinkel is dit helaas nog niet mogelijk. Gaat het echt niet anders? Neem dan contact met ons op. Dan komen we er samen wel uit.

Levertijden

Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Dan is de kans groot dat wij momenteel nog druk bezig zijn met het verwerken van je bestelling. Dit kan maximaal 30 minuten duren na het plaatsen van je bestelling. Mocht je dan nóg geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik een artikel vandaag bestellen en ook vandaag nog ontvangen?

Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om je bestelling op dezelfde dag thuis te laten bezorgen. Wel is het mogelijk om je bestelling dezelfde dag af te halen, indien je vóór 16.00 uur bestelt en het artikel op voorraad is. Je ontvangt een bevestiging zodra je bestelling bij ons klaar ligt.

In principe worden alle voorradige artikelen de eerstvolgende werkdag verstuurd, tenzij anders vermeld. Je ontvangt een mailtje met de Track & Trace code zodra de bestelling onderweg is.

Hoe lang is een bestelling onderweg naar een adres buiten Nederland?

Dit verschil natuurlijk per land. We vinden het belangrijk dat de tijd tussen het bestellen en het ontvangen van de artikelen zo kort mogelijk is. Doorgaans kun je er dan ook vanuit gaan dat je bestelling spoedig wordt geleverd. De onderstaande tabel geldt hiervoor als leidraad*:

 

  Land   Levertijd
Duitsland, Luxemburg, België 3 tot 5 werkdagen
Overige EU-landen, Noorwegen, Zwitserland 4 tot 6 werkdagen
Overige Europese landen 7 tot 9 werkdagen
Overige landen 8 tot 10 werkdagen

Let op: deze levertijden zijn slechts een indicatie.

Hoe snel kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?

  Situatie   Levertijd
Direct leverbare artikelen Vóór 16:00 uur besteld, dezelfde dag op te halen bij onze informatiebalie. Je ontvangt van ons per e-mail een bevestiging wanneer je bestelling klaar ligt.
Artikelen die niet direct op voorraad zijn Helaas zijn sommige artikelen niet altijd op voorraad. Ook al zorgen we ervoor dat de voorraad natuurlijk frequent wordt aangevuld. Hierdoor kan het zijn dat je bestelling niet dezelfde dag op te halen is. Zodra je bestelling klaar ligt om op te halen sturen we je per e-mail een bevestiging. Kun je niet wachten? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de verwachte levertijd.

Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Nijhof streeft ernaar een zo spoedig mogelijke levering te realiseren. Onderstaand zie je de meest voorkomende situaties:

  Situatie   Levertijd
Direct leverbare artikelen

Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis, in het weekend besteld, dinsdag in huis. Tenzij anders vermeld.

Artikelen die niet direct op voorraad zijn Helaas zijn sommige artikelen niet altijd op voorraad. Ook al zorgen we ervoor dat de voorraad natuurlijk frequent wordt aangevuld. De levertijd kan hierdoor soms enkele dagen, of bij grote artikelen, enkele weken vertraging oplopen. Neem contact op met onze klantenservice voor de verwachte levertijd.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.

Het kan zijn dat een deel van de artikelen tijdelijk niet voorradig zijn en iets later worden geleverd. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je ontvangt van ons een traceercode waarmee je de bestelling kunt volgen. In je 'Mijn Nijhof' account kun je de status van de bestelling bekijken.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb die nog niet ontvangen.

Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op ‘Verzonden’? Neem dan contact op met de klantenservice.